Mens

Te veel uitgegeven tijdens de uitverkoop?

op

Je zult niet de enige zijn die na de uitverkoop thuiskomt met meer spullen dan je eigenlijk van plan was. Zorgen slogans als ‘50% korting’ of ‘bespaar veel geld’ misschien dat je juist meer geld uitgeeft? Het zou zomaar kunnen…

Je zult niet de enige zijn die na de uitverkoop thuiskomt met meer spullen dan je eigenlijk van plan was. Zorgen slogans als ‘50% korting’ of ‘bespaar veel geld’ misschien dat je juist meer geld uitgeeft? Het zou zomaar kunnen…

Uit recent Amerikaans onderzoek blijkt dat mensen meer geld gaan uitgeven in winkels als ze worden blootgesteld aan slogans die aanzetten tot het kopen van goedkope producten. In dit onderzoek werden mensen in twee groepen verdeeld. De eerste groep kreeg merken te zien met een goedkoop imago. Het ging om de logo’s van winkels als Wallmart, Home Depot en Sears (goedkope warenhuizen). De tweede groep kreeg de slogans van deze warenhuizen te zien. Die slogans hadden gemeenschappelijk dat ze alle probeerden aan te zetten tot het besparen van geld (save money!) door in deze winkels te kopen.

Vervolgens werden de proefpersonen gevraagd zich voor te stellen dat ze in een klein winkelcentrum waren en dat ze eens lekker gingen shoppen. Daarbij moesten ze aangeven hoeveel geld ze in zo’n geval zouden uitgeven. Wat bleek? De personen uit de tweede groep waren van plan bijna twee keer zo veel geld uit te geven dan personen uit de eerste groep. Met andere woorden, de borden die benadrukken dat je geld kunt besparen, zorgen er juist voor dat je méér geld gaat uitgeven!

Bron: University of Chicago Press Journals (2010, September 29). Buyer backlash: Why do slogans about saving money increase spending?. ScienceDaily. Retrieved October 7, 2010, from http://www.sciencedaily.com¬ /releases/2010/09/100920172748.htm

Vul hieronder uw gegevens in

Let op! Vul alle vereiste vakjes in, anders wordt je oplossing niet verzonden. Pas als je een bevestigingsmail van ons ontvangen hebt, weet je zeker dat je inzending goed is aangekomen bij Weet Magazine.


 

<script src=”https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.0/jquery.min.js“></script> <script type=”text/javascript” src=”https://webforms.aboportal.nl/Form/areas/frontend/scripts/iframeResizer.min.js“></script> <script> jQuery(function($){ $(“.AboIframeabonneerACTIE4″).iFrameResize([{ autoResize: true, enablePublicMethods: true, sizeWidth: false, log: true, interval: 36, checkOrigin: false }]); }) </script> <iframe id=”AboIframeabonneerACTIE4″ class=”IframeSizeVer AboIframeabonneerACTIE4″ src=”https://webforms.aboportal.nl/Form/abonneer/weetmagazine-ACTIE4/nl-BE?stylesheet=/Form/Areas/FrontEnd/Content/CSSalt/weetmagazine.css&codekorting=hide” width=”100%” frameborder=”0″ scrolling=”no”></iframe>

 

MACHTIGING AUTOMATISCHE INCASSO

Vul hieronder uw gegevens in.

Let op! Vul alle vereiste vakjes in, anders wordt je oplossing niet verzonden. Pas als je een bevestigingsmail van ons ontvangen hebt, weet je zeker dat je inzending goed is aangekomen bij Weet Magazine.


 

 

MACHTIGING DIGITALE FACTUUR

Vul hieronder uw gegevens in.

Let op! Vul alle vereiste vakjes in, anders wordt je oplossing niet verzonden. Pas als je een bevestigingsmail van ons ontvangen hebt, weet je zeker dat je inzending goed is aangekomen bij Weet Magazine.